حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انگیزه تربیت صحیح در نیروهای ما وجود دارد، گفت: برداشتن نیروهای سازنده در سطح کشور از مهم ترین نقشه ها و توطئه های دشمن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۲۹ مرداد ماه) در دیدار با مدیران و معلمان مدارس امام حسین (علیه السلام) بیرجند اظهار داشت: انسان یک موجود ناشناخته است و خلقتش یک خلقت نامتناهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: همه این عالم در وجود انسان خلاصه شده است و وقتی به‌ دنیا می آید از این عالم چیزی نمی داند اما فراگیر است و بدانید که مسئوليت خطیر و بزرگی را بر عهده دارید، در کنار آموزش خود به خود پرورش هم وجود دارد و بحث انسان کامل اینجا مطرح است و راهش را باید شناسایی کنیم.

وی افزود: پرورش یک تعریف مشخصی دارد و اتمام حجت معنایش این است که ما به عنوان معلم یا مدیر نسبت به پرورش کوتاهی نکنيم و درصد مهمی از این امر تاثیر خواهند پذیرفت، پرورش مهم ترین مسئله نظام جمهوری اسلامی است، مقتضی برای پرورش انسان به سوی کمال در مردم، مدیران و مربیان ما وجود دارد اما موانع به گونه های مختلف نیز موجود است.

امام جمعه بیرجند، ابراز کرد: باید همه شرایط فراهم باشد تا پرورش به نتیجه برسد .
دشمن هم با تمام گزینه های خود به میدان می آید و ترور، جنگ تحمیلی و فتنه ها و شبهات را ایجاد می کند و در این دشمنی کم نمی گذارد ؛ ۲۵۰ هزار از نیروهای انسان پرور را که رفتارشان و صداقت و ایمانشان برای ما درس و کلاس بود از ما گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: انگیزه تربیت صحیح در نیروهای ما وجود دارد، برداشتن نیروهای سازنده در سطح کشور از مهم ترین نقشه ها و توطئه های دشمن است و هجمه های تبلیغاتی و ایجاد شبهات و مشکلات اقتصادی و انواع نفوذهای برهنگی را پیش می گیرد تا وقت انسان ها را زائل کند.

وی گفت: مهم ترین جبهه، جبهه فرهنگی است، ممکن است تحریم ها و هجمه های اقتصادی ما را به گونه ای قرار دهد که اولویت را بحث اقتصادی ببینیم اما اصل کار، موضوع فرهنگی است چون انسان یک موجود فرهنگی محسوب می‌شود، همه موضوعات اقتصادی، نظامی و سیاسی و غیره به نوع فرهنگ بر می گردند و کار اصلی پیامبران الهی بحث انسان پروراندن بود و این ارزش کارتان را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: پرورش انسان بالاتر از همه مسائل است و بدانید هیچ چیز نمی تواند جای فرهنگ را بگیرد و اگر فرهنگ فاسد شود همه چیز فاسد خواهد شد، در مسیر تولید انسان کامل دست دیگران را بگیرید، هیچ عبادتی به این موضوع نمی رسد و اگر دشمن این همه مانع و کارشکنی ایجاد نمی کرد باید در سطح کشور آموزش و پرورش گسترده و ایده آلی می داشتیم.