در بحث #سند_تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «#راهیان_کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامه ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجی ها را بسنجیم.

در بحث #سند_تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «#راهیان_کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامه ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجی ها را بسنجیم.

یوسف نوری وزیر اموزش و پرورش در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به این که سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سندتحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزی واجد ساحت های ششگانه است؛ لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی شش ساحتی باشد.

وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و چه مقدار در اجرای آن، پیشرفت داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونه ای از محقق شدن سندتحول را مشاهده نکنند، اجرای آن را باور نمی کنند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگو اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس برای تحقق سند تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به وسیله دانش آموز باشیم،گفت: با برنامه ریزی های صحیح برای اردوهای دانش آموزی، می توانیم دانش آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کار آفرینی موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.