اردوی علمی تفریحی شهرستان خوسف (۱) – دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱

🔹 در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اردوی یک روزه علمی تفریحی شهرستان خوسف با حضور ۱۰۰ نفر از دانش آموزان این آموزشگاه روز دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱برگزار گردید.
در این اردو ابتدا مزرعه نمونه ی گل نرگس و غرفه‌های رایحه درمانی در محمد آباد تقاب که به منظور استفاده گردشگران در این مزرعه ساخته شده است مورد بازدید قرار گرفت. سپس در خصوص مراحل کاشت، داشت و برداشت، نحوه جمع آوری و عرضه به بازار محصول، تعداد مزارع گل نرگس در این شهرستان و میزان تولید و فروش سالیانه و… توسط مدیر مزرعه و کارشناس جهاد کشاورزی سخنان مبسوطی ارائه شد. در پایان به بازدید کنندگان گل نرگس اهدا گردید.
در ادامه از مزرعه گیاهان دارویی که به صورت پاپلوت در کوشه علیا و توسط یک فعال کشاورزی احداث شده است و در آن انواع مختلف گیاهان دارویی از قبیل چای ترش، کاسنی، کنگرخارجی، نعناع فلفلی، مریم گلی و … کشت شده است، بازدید به عمل آمد.
جالب توجه اینکه در این مزرعه علاوه بر کاشت و برداشت گیاهان دارویی، انواع درختان میوه نیز به ثمر نشسته و در کنار آن پرورش گاو، گوسفند، ماهی و اردک نیز صورت می گیرد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
در پایان از دانش آموزان با شیر تازه پذیرایی به عمل آمد.
✍️ دبیرستان پسرانه امام حسین سیدالشهدا(ع) دوره دوم بیرجند