همایش بزرگ «بانوان فاطمی نسل مقاوم» با حضور حجت الاسلام والمسلمین گمار

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) همایش بزرگ «بانوان فاطمی_نسل مقاوم» با حضور اولیای دبستان در محل آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام و با حضور استاد برجسته کشوری ، حضرت حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای گمار برگزار گردید.

در این برنامه ایشان  فرمودند خانه و مدرسه دو نهاد تربيتي مهم به شمار مي آيند كه در صدرعوامل تأثيرگذار بر روند رشد و تكامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند، و مهمترين عامل در تربيت و رشد فكري و اخلاقي، هماهنگي و همسويي نظري و عملي ميان مربيان و خانواده است.

و آموزش خانواده از برنامه هائی است که به منظور حمایت وپشتیبانی علمی وتجربی اولیاء در زمینه تربیت فرزندانشان طراحی شده است ودرحقیقت تلاشی است برای ارائه روش های بهتر زیستن با بهره گیری از اصول وروش های تربیتی مطلوب ومؤثر.

و تاکید داشتندآموزش ابتدایی پایه آموزشی و نقطه ورودی یک حرکت طولانی و مهم در زندگی کودکان است. دانش آموزان با ورود به این دوره با یک تحول اساسی مواجه می‌شوند و از نظر توانایی ذهنی برای برای کسب بسیاری از مسائل آموزشی و تربیتی که قبل از ارتباط مستقیم با مدرسه پیدا نکرده بود، آمادگی پیدا می‌کنند و تحولات عظیمی در ذهن دانش آموز نسبت به مسائل اجتماعی ایجاد می‌شود.
با توجه به اهمیت فوق العاده امر تربیت در این دوره و ضرورت استفاده از اساتید مجرب جهت راهنمایی و ارشاد دانش آموزان و نشان دادن راه به آنان، حلقه تربیتی با محوریت تقویت مهارتهای اجتماعی و تربیتی در نوجوان امروز جامعه  در ادامه برنامه برای دانش آموزان دوره دوم، حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای گمار سخنرانی نمودند
اهم محورهای برنامه بدین شرح بود.
ترغیب و تشویق دانش آموزان به برقراری ارتباط مثبت با همکلاسی ها، انتخاب اهداف درست و ایجاد انگیزه جهت تلاش برای رسیدن به آنها، تکیه بر عقل ، عواطف و اخلاقیات و تلفیق با تجربیات بزرگتر ها، بزرگداشت جایگاه دانش آموزان به عنوان نخبگان کشور و آینده سازان و …..