طرح آشتی با کتاب

طرح آشتی با کتاب با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان

معاون پرورشی موسسه امام حسین(ع) بیرجند گفت: با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان، موسسه امام حسین(ع) در سطح شهرستان طرح «آشتی با کتاب» را برای دانش آموزان مدارس خود با همکاری مجموعه فرهنگی پاتوق کتاب برگزار می کند.
رمضان زحمتکش معاون پرورشی موسسه امام حسین(ع) بیرجند اظهارداشت: امروز در عصر تکنولوژی و پیشرفت و با رشد روز افزون رسانه های نوپدید، استفاده از فضای مجازی تا حد زیادی جایگزین کتاب و مطالعه در بین دانش آموزان شده است به طوری که معمولا زمان کمتری را به مطالعه کتابهای غیر درسی وافزایش سطح آگاهی های خود از راه مطالعه کتابهای مفید اختصاص می دهند.

وی با اشاره به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه افزود: با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان، موسسه امام حسین(ع) در سطح شهرستان طرح «آشتی با کتاب» را برای دانش آموزان مدارس خود با همکاری مجموعه فرهنگی پاتوق کتاب برگزار می کند.

زحمتکش ادامه داد: در این طرح دانش آموزان مدارس مختلف یک ساعت درس ادبیات خود را در محل پاتوق کتاب برگزار می کنند و ضمن بهره برداری از فضای فرهنگی موجود با همراهی دبیر ادبیات با کتابهایی مناسب سن خود در حوزه های گوناگون داستانی،‌ مذهبی،‌علمی، رمان، اجتماعی و… آشنا می شوند.

وی عنوان کرد: با همکاری مسؤلین مجموعه پاتوق کتاب امکانی فراهم شده است تا دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی بتوانند کتابهای مورد علاقه ی خود را با درصدی تخفیف تهیه کنند.