بیانات نماینده محترم ولی فقیه آیت الله عبادی در دیدار هیأت امناء و مدیران مدارس امام حسین(ع)

بیانات نماینده محترم ولی فقیه آیت الله عبادی در دیدار هیأت امناء و مدیران مدارس امام حسین(ع)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود بر رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه همسنگر نشینان علم و ایمان و تسلیت ایام و بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت دایر شدن مدارس کشور خیلی خوش آمدید از دیدار شما بهره مند شدم .

آنچه که ما در صحنه میدانی می بینیم در نوع بشر و آنچه که از تعریف انسانی ملاحظه می کنیم در قرآن کریم هیچ موجودی نظیر انسان در دو قطب مخالف نیست، فقط انسان است که مسجود فرشتگان قرار می گیرد.

خب انسانی که مظهر اسماء الله است، همین موجود در  طرف دیگر بدتر از هر موجودی می شود، مرگ بر انسان، شما تا به حال چنین موجودی را دیده اید؟ این دو قطب مخالف ۱۸۰ درجه می باشد  یکی پیامبرمی شود و یکی ابوجهل، یکی موسی بن عمران می شود  و یکی فرعون ، اما این موجود اینطور است رمز تکامل همین است .

فرشته ها هم وقتی سرنوشت این موجود عجیب و غریب را دیده اند به خدا عرض کردند:  خدایا این چه موجود عجیب و غریبی است؟ چه نیازی به این موجود هست؟ این تنها یک پاسخ دارد: بله ظاهرش همین است که شما می بینید ولی در این موجود رمز هایی است که بجز خالق کسی نمی داند. در حالی که این جهان جهان علل و اسباب است ،شما هر معلولی را که می خواهید به وجود بیاید باید به دنبال علت آن بروید.این خودش یک صنعت است

رمزهایی که در سرنوشت انسان آمده یکی وراثت، یکی تعلیم ، تربیت، فضای عمومی، فضای طبیعی و …است در نهایت هم معدل همه این ها در عظم و اراده خودش  است یعنی همه مقدمات کار را سخت و یا سهل می‌کند .تکلیف هم از این جهت است اگر محال بود تکلیف نبود.

و اما روی علل ناقصه باید کار کرد، همه مسئول هستند اما مسئولین مستقیم مسئول تر هستند مثل خانواده ،اما پدر و مادر نسبت فرزندشون بیشتر مسئول هستند. همه مسئول هستند، اما معلمین و اساتید اینها مسئولیت سخت تری دارند. همه مسئول هستند اما مدیران جامعه مسئول ترند باید پاسخ بدهند چرا چون مسئول هستند.

به هر میزانی که علل را تعیین کنید معلولش به دست می آید چه در راه خیر و صلاح و چه در راه فساد این همه برنامه های تبلیغاتی دشمن را می بینید ،که در تبلیغات هم خوب کار می کنند .دنبال علت فساد می‌رود که فرزندان من و شما را فاسد کنند، کارش همین است پاسخ می‌خواهد، باید در مقابل او در جهت خیر و صلاح مقدمات فراهم شود.

گاهی صف دشمن جداست اما به صف خودی نفوذ می کند با او چه کار کنیم ؟خوب در آن دوران ها به خاطر داریم از قاجار تا به رضاخان که رسید دشمن تمام کشور را قبضه کرد. همه مسلمان بودند اما در قبضه دشمن ، یک آدم دزد و بی سواد را آوردند و تمام اهداف شان را پیاده کردند. پسر رضاخان هم بدتر از اون بود همه چیز را داشت از بین می برد. آن زمان مدارس اسلامی را تاسیس کردند و بچه مسلمان‌ها را با آنچه که باید آشنا می‌شدند آشنا کردند .آنها نقش مهمی داشتند و ما مدیون زحمات آنها هستیم و نتیجه داد. بخشی از همان برکات بود که  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را کمک کرد و چنین انقلابی به معجزه الهی به وجود آمد.

اما دشمن رها نکرد و هنوز هم حضور دارد، آنقدر حضور دارد که  یک سند تحول خودی بود و یک  سند ننگین ۲۰۳۰ استعماری. هر دو در صحنه آمد، صحنه عجیبی است سند ۲۰۳۰ بیگانه از ناحیه دولت ابلاغ شد و در برنامه و بودجه برایش بودجه تخصیص داده  شد .

این کار را باید دیگران انجام می دادند اما ساکت بودند، و آقا با بیداری خاصی که دارند مثل بسیاری از مسائل دیگر شخصا خودشان ورود پیدا می کنند چرا ؟چون من و امثال من متاسفانه وظیفه خود را انجام نمی دهیم. شورای فرهنگ عمومی مصوبه ای را در جهت لغو سند ۲۰۳۰ مصوب کرد .عجیب است آن دولتی که این  سند ۲۰۳۰ بیگانه را ابلاغ کرد،  شورای فرهنگ عمومی آن را لغو کرد. اما  دولت آن را ابلاغ نکرد، خوب می فهمید یعنی چی؟ دزدکی با چراغ خاموش آن را اجرا کردند و در بودجه ۱۴۰۰ که تنظیم می شد اعتباری برای سند ۲۰۳۰ گذاشته بودند. اما چون شرایط تغییر کرده بود  انکارش می کردند بعد فهمیدم اشتباه شده اشتباه عمدی بوده است چندی پیش بود که رئیس جمهور محبوب آیت الله رئیسی لغو سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کردند که تا به حال ابلاغ نشده بود.

در دوران پهلوی ناپاک مدارس اسلامی خیلی کار کرد در این دوران های آلودگی هم مدارس امام حسین علیه السلام خیلی نقش داشتند خدا به همه شما قوت دهد. اما در عین حال انسان یک موجودی است بی نهایت هر چقدر هم زحمت می کشید هرچقدر هم در جهت تعلیم و تربیت کار کنید فکر نکنید که در حد وظیفه کارتان را انجام دادید چرا چون شما تصدی انسان را بر عهده گرفتید. انسان موجودی نامتناهی است. چه اندازه در حد توانمان آنچه را که باید انجام می دادیم و انجام دادیم ؟که واقعاً یک امانت الهی آن طور که باید حفظ شود؟ همه ما باید پیش خداوند عذرخواهی کنیم. کار شما یک کار حیاتی است اما هر چه حساب کنید استعداد انسان بالاتر از این است .این را هم می دانید که درانواع ثواب و خیرات هیچ‌چیز به پای این ثواب نمی رسد. همانطور که در همه گناه ها هیچ گناهی در حد گمراه کردن انسان ها نیست.

اینطوری است یک کار اینقدر ارزشمند که اینها  آثار مستقیمی است که از تهاجم دشمن تا حد زیادی مصون بودند .نهادها و ارگان‌های مقدسی بودند که بعد از تغییر خیلی از شرایط تغییر نکرده اند، بر اساس همان ارزش های انقلاب باقی ماند، از جمله آنها سپاه و بسیج بود و در حال رشد و توسعه است و پیشرفت های مختلفی در صحنه های سیاسی، نظامی، خدمات ،بهداشتی، اجتماعی و… داشتند. خدا خیرشان بدهد اینها دشمن را زمین گیر کرد.

بخشی از آن مربوط به کار شماست که روی نوجوان ها برنامه ریزی کردید تا به دانشگاه امام حسین(ع) و .. بروند  که باید خدا را شکر کرد. اما قانع نباشید اگر قانع شدید یعنی بچه انسان را نشناخته اید .روزی ابوعلی سینا در بازارگذر  می کرد کودکی را دید و استعدادش را سنجید که خیلی خاص است، بچه به داخل مغازه رفت و اوهم به دنبال اورفت و دید بچه رویگر است. بعد به صاحب مغازه  گفت شما این کودک را به من بسپار که تربیتش کنم،مغازه دار گفت :من کارگر ندارم واین بچه کمک دست است .              بو علی سینا گفت استعداد این کودک به گونه‌ای است که اگر من تقویتش کنم این مسائل برایت حل شده است، هرچه گفت اثر نداشت و  صاحب مغازه می گفت من کارگر ندارم و باید کمکم کند. در پایان که ناامید شد آهی کشید و گفت حیف این استعدادها که اینجور ضایع می شوند. کودک از اول تمام این ماجرا را گوش می‌کرد به بوعلی سینا گفت: اگر این استعدادها ضایع نشوند ابوعلی‌سینا انگشت نما نمی شود.

همه ابوعلی سینا هستند،  اما بعضی ها در دست افراد نادان هستند . بعضی‌ از  پدر و مادر ها  خودشان را فقط نان آور می دانند آنچه را که باید یاد بدهند یاد نمی دهد.  پدرو مادر شامل پدرنسبی، سببی و پدر تربیتی می شود .

هیچ‌وقت قانع نباشید، تربیت که تئوری نیست بچه ها به عمل شما نگاه می کنند بنده هم دعا می‌کنم که دارای اجر جزیل باشید که امانت خدا را آنچه که شایسته و بایسته است تربیت کنید پدر مادر علامه مطهری خیلی خوب بودند اما اونی که بزرگش کرد علامه طباطبایی است. خدا به همه تان خیر بدهد  بنده هم دعاگوی شما هستم.

 

والسلام علیکم  و رحمه الله و برکاته